22 d’octubre, 2006

Power point.

L’empresa Wonderware organitza un esdeveniment, WonderWorld España, dirigit als seus clients al resort “El Muntanyà”, (Seva-Barcelona). És una empresa tecnològica que fa sofware per processos industrials i logístics.

Aquest esdeveniment, de dos dies de durada, consta d’un conjunt de sessions d’exposició de temes concrets dels seus desenvolupaments, però els organitzadors creuen convenient introduir, al mig de les sessions, una xerrada de un tema econòmic general per “airejar” l’encontre al participants.

Em conviden a participar-hi, i els proposo parlar de la balança de pagaments espanyola, fet que lliga amb ells i els seus clients que són i estan molt internacionalitzats.

La xerrada comporta que hagi de repassar les xifres, que obtinc de la documentació del Banc d’Espanya, i alhora que em plantegi la presentació de la meva exposició, ja que feta sense recolzament gràfic pot ser molt difícil de digerir.

I, heus aquí que em trobo confeccionant directament el meu primer “power point” sense tenir-ne cap coneixement previ. El sistema és molt intuïtiu i evidentment no faig cap meravella, de fet el que aconsegueixo fer és completament estàtic. Però em permet fer 19 diapositives amb gràfics i quadres que trec de la informació que hi ha a l’abast a la xarxa, i que fan que la visualització ajudi a la seva comprensió. He donat el primer pas per millorar les meves exposicions.


Les xifres de les diferents balances permeten veure’n la seva importància relativa, allà on hi ha els problemes, i especialment posar de manifest l’elevat grau de internacionalització de la nostra economia i el creixent pes de les transaccions financeres. A l’exposició hi poso un títol una mica cridaner per captar l’atenció dels assistents que intento justificar al final a les conclusions. La qüestió que deixo a l’aire és si continua tenint sentit l’anàlisi de les transaccions en clau nacional/estatal en l’espai de la moneda única i en un món globalitzat.

Mataró, 21 d’octubre.